نقش کلیدی روابط عمومی در شفافسازی خدمات سلامت؛ تاکید بر تولید محتوای صادقانه و مردمی
در مراسم گرامیداشت روز روابط عمومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر ضرورت عملکرد شفاف، هوشمند و تعاملی روابط عمومیها تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی _دکتر محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، در آیین تقدیر از تلاشگران روابط عمومی دانشگاه، با اشاره به نقش حیاتی این حوزه در ایجاد اعتماد عمومی، اظهار داشت:روابط عمومی باید بر پایه صداقت عمل کرده و تولید محتوای صحیح و شفاف را در دستور کار خود قرار دهد، مخاطب روابط عمومی نهتنها کارکنان بلکه عموم مردم هستند، از اینرو باید در راستای پاسخگویی به دغدغههای مردم بهویژه در حوزه پیشگیری از بیماریها و ترویج فرهنگ سلامت، گامهای مؤثری برداشته شود.
وی همچنین به مشارکت فعال روابط عمومی دانشگاه در پویش «نه به تصادف» اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یکی از دانشگاههای پیشرو در فرهنگسازی رانندگی صحیح بوده و همکاران روابط عمومی در این زمینه نقشآفرینی قابل توجهی داشتهاند.
دکتر محمدی با تأکید بر مسئولیت اطلاعرسانی بهموقع افزود:روابط عمومیها باید وقایع و اخبار را در همان ساعات اولیه با دقت و صداقت منتشر کرده و در جهت شناخت نیازهای مخاطب، تولید محتوای هدفمند انجام دهند. این امر فقط با تعامل واقعی با جامعه و دریافت بازخورد مردمی محقق میشود
شهرکی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان، نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت اطلاعرسانی دقیق و نقش حیاتی روابط عمومیها در خنثیسازی تلاش گروههای معاند گفت: امروز این حوزه باید بهصورت هوشمند، لحظهای و تخصصی عمل کند، در شرایطی که برخی رسانهها در پی خدشهدار کردن چهره نظام هستند، همکاران روابط عمومی باید با اطلاعرسانی صادقانه از خدمات نظام دفاع کنند.
وی با اشاره به پروژههای توسعهای استان افزود:پروژههای بزرگ در حوزه راهسازی، انتقال آب از چابهار به زاهدان و بهرهگیری از انرژیهای تجدیدپذیر، از جمله اقدامات دولت در استان هستند، نگاه دولت به استان همواره توسعهایی بوده است.
شهرکی همچنین به دغدغههای حوزه سلامت پرداخت و تصریح کرد:یکی از نگرانیهای ما کمبود نیروی انسانی متخصص است، که خوشبختانه با پیگیری استاندار بیش از ۳ هزار سهمیه بورسیه برای تربیت نیروی بومی در نظر گرفته شده که نیمی از آنها از طریق کنکور امسال پذیرش خواهد شد.
خانم کیخوایی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، نیز با اشاره به انسجام تیم روابط عمومی دانشگاه، گفت:در سال جاری با تمرکز بر برندسازی مبتنی بر گفتگو و همدلی، تلاش داریم تا تصویر جدید و مطلوبی از دانشگاه ارائه کنیم.
وی ادامه داد: رسانه ها به عنوان ابزاری بسیار قدرتمند در انتقال اطلاعات و ارزش ها در جامعه، تاثیر گسترده ای بر دیدگاه و باورهای افراد دارند. اما تاثیر مخرب برخی رسانه ها بر رشد و تقویت این باورها و ارزش ها نیز امری حائز اهمیت است. این تاثیر می تواند به شکل مثبت یا منفی بر نگرش و عقاید افراد اثر بگذارد
وی افزود؛ تاثیر رسانه ها بر اعتقادات نسل جوان موضوعی اساسی است که نیازمند بررسی دقیق است. شایان ذکر است: این مراسم با حضور رئیس دانشگاه، معاون استانداری، اعضای هیأت رئیسه و رؤسای بیمارستانها برگزار و در پایان از روابط عمومیهای برتر بر اساس شاخصهای عملکردی تقدیر شد.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان
comment