مسیرهای ارتباطی مشخصی برای پی گیری امور درمانی در اختیار هموطنان عزیز قرار دارد
برخورداری از خدمات درمانی مطلوب، حق همه هموطنان عزیز است و به همین دلیل علاوه بر نظارت و پایش شبانه روزی، مسیرهای ارتباطی مشخصی برای پی گیری امور درمانی در اختیار هموطنان عزیز قرار دارد.

خبر
مسیرهای ارتباطی مشخصی برای پی گیری امور درمانی در اختیار هموطنان عزیز قرار دارد
برخورداری از خدمات درمانی مطلوب، حق همه هموطنان عزیز است و به همین دلیل علاوه بر نظارت و پایش شبانه روزی، مسیرهای ارتباطی مشخصی برای پی گیری امور درمانی در اختیار هموطنان عزیز قرار دارد.
رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام این مطلب گفـت: علاوه بر بررسی هائی که قبل از صدور مجوز فعالیت مراکز درمانی صورت می گیرد، نظارت و پایش مستمر از روند ارائه خدمات درمانی در تمام مراکز دولتی و خصوصی نیز جزء لاینفک فعالیت های نظارتی است.
دکتر سید امیرحسین علویان با اشاره به انجام بازدیدهای دوره ای از تمامی واحدهای ارائه دهنده خدمات گفت: علاوه بر بازدیدهای فنی و از پیش اعلام شده، نظارت ها و بازدیدهای سرزده و بدون برنامه قبلی نیز با هدف اطلاع از روند ارائه خدمات و رسیدگی به مشکلات خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان در دستور کار حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار دارد.
وی در حاشیه بازدید سرزده شبانه از بیمارستان نبی اکرم(ص) به خبرنگار وبدا در زاهدان گفت: مواردی همچون وجود اقلام داروئی و تجهیزاتی با استانداردها و تاریخ مصرف و شیوه نگهداری صحیح، وجود اقلام مورد نیاز بر اساس چک لیست های مشخص، حضور کادر درمانی بر اساس برنامه ریزی قبلی، رعایت تعرفه های مصوب درمانی، ارائه تمامی خدمات قانونی مجاز در هر مرکز و مواردی از قبیل رعایت نظافت و امثال آن از مهمترین محورهای بازدیدهای نظارتی است.
دکتر علویان با قدردانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی تمامی کادر درمان در تمام نقاط استان سیستان و بلوچستان گفت: این نظارت ها بهیچوجه به معنای مچ گیری از کادر درمان نیست و تجارب موجود و بررسی های علمی نشان داده است که حضور ناظر بیرونی منجر به ارتقاء کیفیّت خدمت می شود.
وی افزود: علاوه بر بازدیدهای نظارتی کارشناسان و مدیران حوزه درمان راهکارهای متعدد و تمهیدات ویژه ای نیز برای اخذ نظرات و پیشنهادات مردم در این زمینه فراهم شده است و هموطنان عزیز از این حق طبیعی و قانونی برخوردارند تا مسائل و مشکلات خود در حوزه درمان را از طریق راه های ارتباطی که برای این منظور پیش بینی شده است پی گیری نمایند.
به گفته دکتر علویان سوپروایزر بیمارستان نخستین خط ارتباطی نظام درمان با مردم است. وی در این زمینه گفت: تجارب ما نشان می دهد که بخش اعظم سوالات، ابهامات و درخواست های مردم در بیمارستان ها در صورت انتقال به سوپروایزر در همان لحظه حل و فصل می شود. رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه افزود: سوپروایزرهای بالینی معمولا از کارشناسان خبره، توانمند و با تجربه حوزه درمان هستند که به صورت شبانه روزی در همه مراکز درمانی حضور دارند و یکی از اهداف نظام درمان فرهنگ سازی عمومی به منظور پی گیری امور درمانی از مجاری ذیربط و از جمله سوپروایزرهای بالینی هر بیمارستان است.
وی ستاد هدایت و اطلاع رسانی دانشگاه با شماره تلفن 33220425 را خط دوم ارتباط مردم با مسئولین درمانی برشمرد که در صورت عدم رفع مشکل از طریق سوپروایزر بیمارستان آماده پاسخگوئی به هموطنان عزیز است.
دکتر علویان ادامه داد: در خط سوم پی گیری، واحدهای ستادی دانشگاه قرار دارند که اداره نظارت بردرمان، اداره بازرسی و پاسخگوئی به شکایات و واحد ارتباطات مردمی روابط عمومی دانشگاه از جمله این محورهای ارتباطی هستند.
وی افزود: سامانه تلفنی کشوری 190 نیز خط چهارم و نهائی پی گیری مشکلات درمانی مردم است که تا پیش از این صرفا به پی گیری امور بهداشت محیط و پی گیری کمبودهای داروئی اختصاص داشت امّا در حال حاضر برای دریافت نظرات، پیشنهادات، گزارشات و شکایات مردم در زمینه مسائل درمانی و تعرفه خدمات درنظر گرفته شده است.
رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی و حفظ و ارتقا سلامت بیماران گفت: مجموعه نظارت های حوزه درمان در چارچوب قوانین و مقررات و در جهت حل و رفع مشکلات درمانی انجام می شود.
روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان
comment