برگزاری آئین تکریم و معارفه مدیر سابق و سرپرست دفتر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در جلسه تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید خدمات پرستاری دانشگاه اظهار داشت: همیشه تلاش ما این است تا با ارائه بهترین و استاندارد ترین خدمات رضایتمندی بیماران و مراجعین به مراکز درمانی را افزایش دهیم.

برگزاری آئین تکریم و معارفه مدیر سابق و سرپرست دفتر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در جلسه تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید خدمات پرستاری دانشگاه اظهار داشت: همیشه تلاش ما این است تا با ارائه بهترین و استاندارد ترین خدمات رضایتمندی بیماران و مراجعین به مراکز درمانی را افزایش دهیم.
دکتر قاسم میری علی آباد بیان این مطلب که در بحران کرونا پرستاران فداکاری کردند و با تمامی توان استاندارد ترین خدمات را به بیماران ارائه کردند اظهار داشت: نظام سلامت و مردم عزیز ایران این برهه حساس در حیطه سلامت و جانفشانی های کادر درمان را از یاد نخواهند برد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن تقدیر از خدمات چندین ساله کار محترم، خانم شهناز کیخا در کسوت مدیر خدمات پرستاری دانشگاه تصریح کرد: عزیزانی که بعنوان مدیر خدمات پرستاری انتخاب می گردند یکی ازاعضای خانواده فرهیخته جامعه پرستاری هستند تا مشکلات آنان را بهتر درک کنند.
وی افزود: آقای محمد حاتم مراد از خانواده پرستاران استان و بعنوان پرستار پیشکسوت که چندین سال در حیطه های مختلف بیمارستانی ودرمانی خدمات قابل توجهی را ارائه نموده اند قطعا با تجربیات فراوان در عرصه درمان در مسیر برنامه های راهبردی جامعه پرستاری استان موفق خواهند بود.
دکتر مجید یوسفی مدیر درمان دانشگاه نیز در این مراسم با تقدیر از زحمات پرستاران، رضایتمندی بیماران را از کلیدی ترین اصول اعتباربخشی یک بیمارستان عنوان کرد و افزود: علاوه بر ارائه خدمات کیفی تقویت ارتباطات کادر درمان و بیماران قطعا شاخص رضایتمندی در بیمارستانها را ارتقاء خواهد بخشید.
وی از همه کادر درمانی بیمارستانها خواست با توجه به وضعیت هزینه ها و در آمدها به مقوله اقتصاد درمان توجه جدی داشته باشند و با تدابیر لازم از هدر رفت منابع در بیمارستانها جلوگیری کنند.
محمد حاتم مراد مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: آموزش و توانمند سازی پرسنل پرستاری از برنامه های مهمی است که برای تقویت هر چه بیشتر اجرایی خواهد شد.
وی توجه به کرامت های انسانی، رضایتمندی بیماران، انتقاد پذیری و پیگیری مطالبات پرستاری را از مهمترین برنامه های پیش رو در مدیریت خدمات پرستاری عنوان کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه نیز در این جلسه با تقدیر از زحمات و خدمات ارزشمند جامعه پرستاری گفت: حرفه پرستاری از این قابلیت برخوردار است که حلقه نخست در زنجیره توسعه جامعه و استان ما باشد.
دکتر محمد هادی عباسی با اشاره به قابلیّت های بی شمار علمی در جامعه پرستاری سیستان و بلوچستان گفت: بسیاری از همکاران پرستار ما علاوه بر توانمندی های علمی و حرفه ای در زمان ارائه خدمات به بیماران با مسئولیت پذیری و اخلاق کریمه انسانی برخورد می کنند گه این اخلاق حرفه ای پسندیده ناشی از عمق باورهای دینی، اصالت فرهنگی و روحیه صبوری و خونگرمی مردمان این سرزمین است.
وی با بیان این واقعیت که بعد از وقوع بحران کرونا که با جانفشانی و خدمت رسانی گسترده جامعه سلامت همراه بود اقشار مختلف مردم قدردان و قدرشناس این زحمات بودند گفت: در صحبت ها و محاوراتی که با اقشار مختلف مردم، جامعه خبرنگاران و فعالان فرهنگی، مدیران و مسئولان دستگاه های اجرائی، معتمدان، ریش سفیدان و بقیه اقشار مردم داریم به طور مکرر از خدمات جامعه پرستاری و پزشکی تقدیر می شود و ما وظیفه داریم تا این قدرشناسی های صادقانه را منعکس نمائیم.
به گفته دکتر عباسی همه گیری کرونا با وجود آسیب های جدّی که به ما وارد کرد ارزش ها و سرمایه های اجتماعی ما را از گذشته آشکارتر کرد و صیانت از این سرمایه ارزشمند اجتماعی یعنی صیانت از اعتماد متقابلی که بین خدمت دهنده و خدمت گیرنده ایجاد شده است مهمترین وظیفه ما در نظام سلامت و حوزه فرهنگ و رسانه را به خود اختصاص می دهد.
در این جلسه که از ساعت 8:30 تا 9:30 روز شنبه 28 تیرماه برگزار شد مدیران پرستاری بیمارستان های تابعه دانشگاه در شهر زاهدان و جمعی از مدیران حوزه معاونت درمان حضور داشتند. در این جلسه با اهداء لوح تقدیری با امضاء رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از خدمات چندین ساله سرکار خانم شهناز کیخا در مدیریت دفتر پرستاری تقدیر و تشکر شد و حکم انتصاب آقای محمد حاتم مراد به عنوان سرپرست جدید این حوزه به وی تحویل گردید.
روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی زاهدان
ابوالفضل امتحانی
comment