برنامه ای به جز خدمت بیشتر و بهتر به مردم نداریم
برنامه ای به جز خدمت بیشتر و بهتر به مردم نداریم و در این مسیر از پیشنهادات، اظهار نظرها، راهنمائی ها و انتقادات سازنده همکارانمان استفاده می کنیم.
برنامه ای به جز خدمت بیشتر و بهتر به مردم نداریم و در این مسیر از پیشنهادات، اظهار نظرها، راهنمائی ها و انتقادات سازنده همکارانمان استفاده می کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در جلسه پرسش و پاسخ با مجموعه کارکنان بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع)با اعلام این مطلب گفت:برآیند نظرات و پیشنهادات مجموعه کارکنان حوزه بهداشت و درمان در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.
دکتر سید محمد هاشمی شهری با اشاره به اهمیت تصمیم گیری مبتنی بر خرد جمعی در دانشگاه گفت:یکی از مجاری اطلاع یابی مجموعه مدیریتی دانشگاه از وضعیت نظام سلامت و فرایند ارائه خدمت به مردم اطلاعاتی است که از طرق مختلفی مانند پیامک، تماس تلفنی و یا دیدار های حضوری به رئیس دانشگاه و سایر اعضاء هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه منتقل می شود و به همین دلیل از همکاران عزیز می خواهم تا در زمان ارسال انتقاد، پیشنهاد و یا حتی شکایت جانب انصاف و صداقت را رعایت نمایند و اطلاعات درست، بدون سو گیری های شخصی و بدون حبّ و بغض را به مجموعه مدیریتی دانشگاه منتقل نمایند تا تصمیم گیری های اجرائی به شکل مناسب تری انجام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان روحیه انتقاد پذیری و پذیرش نظرات دیگران را یک اصل مدیریتی عنوان کرد و گفت: بیان یک طرفه مشکلات به راحتی امکان پذیر است امّا انتظار می رود تا کسانی که در محیط دانشگاهی اقدام به شناسائی و بیان مشکلات می کنند حتما راهکارهای عملی، منطبق بر قانون و دارای قابلیت اجرا را نیز در کنار نقدها و بیان ایرادها ارائه دهند.
دکتر هاشمی شهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرایند انتخاب همکاران در واحدهای تابعه دانشگاه گفت: در حال حاضر مسائلی مانند قومیّت کمترین نقش را در تصمیم گیری ها مدیریتی دانشگاه دارد. وی با اشاره به چارچوب های تشکیلاتی و اداری، قائل شدن تفکیک میان واحدهای ستادی دانشگاه با بیمارستان ها، دانشکده ها و شبکه ها را غیر منطقی عنوان کرد و گفت: همه همکارانمان در تمام قسمت های خدماتی و اداری، زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی محسوب می شوند و طبیعتا انتخاب مسئولین واحدهای تابعه نیز با توجه به همین واقعیت انجام می شود.
به گفته دکتر هاشمی شهری شایسته سالاری، روحیه از خودگذشتگی و توانمندی های اجرائی مهمترین معیار برای انتخاب مدیران است و همه همکارانی که احساس می کنند شایستگی و توان پذیرش مسئولیت هر یک از حوزه های کاری دانشگاه را دارند می توانند مصادیق این توانمندی ها و قابلیت ها را به همراه درخواست خود ارائه دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جوان گرائی و استفاده از توان اجرائی نیروهای تازه نفس را یکی دیگر از اصول مدیریتی برشمرد و در عین حال تاکید کرد:یکی از شاخص های مدیریت موفق برخورداری از تجربه اجرائی است و به همین دلیل حداقل 5سال سابقه کار و رابطه استخدامی متناسب با نوع شغل از مهمترین معیارها برای انتخاب مدیران واحدهای تابعه است.
دکتر هاشمی شهری با اشاره به مشکلات و تنگناهای مالی،توجه به مدیریت منابع و اصلاح مستمر بهره وری را یکی از اصول نظام سلامت برشمرد و گفت:در شرایط فعلی هرکس در موقعیت و جایگاه مدیریتی قرار می گیرد باید از خود بگذرد.
وی افزود:توصیه جدّی و اکید به تمام مسئولین واحدها تابعه دانشگاه حرکت در مسیر حذف هزینه های غیر ضروری و در عین حال توجه به معیشت و نیازهای مالی همکاران، حفظ و ارتقاء کمیّت و کیفیّت خدمات، حمایت از اقشار آسیب پذیر و افزایش مستمر رضایتمندی مشتریان داخل و خارج سازمان است.
در ادامه این نشست که با حضور معاون درمان دانشگاه، رئیس بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع)و جمعی از مدیران مرتبط ستادی برگزار شد، تعدادی از همکاران به صورت شفاهی به بیان نقطه نظرات و درخواست های خود پرداختند.جمع بندی و ارائه تعداد دیگری از درخواست های همکاران که به شکل مکتوب ارائه شده بود نیز بخش دیگری از برنامه این جلسه پرسش و پاسخ بود که در هر مرحله با پاسخگوئی و ارائه توضیحات از طرف رئیس دانشگاه همراه بود.طرح مشکلات مربوط به سامانه قاصدک، تقاضای تفکیک پرداخت اضافه کار و کارانه از یکدیگر، تسریع در پرداخت حقوق و بیمه نیروهای شرکتی از طرف شرکت های طرف قرار داد، تبدیل وضعیت استخدام از شرکتی به قراردادی و از قراردای به پیمانی، تکریم کادر درمان و صیانت از این گروه از همکاران در برابر برخی از تعرضات همراهیان، درخواست برقراری حق فنی و افزایش کارانه کارکنان حوزه فنی و مهندسی بیمارستان، تعیین تکلیف مدارک مورد نظر برای فعالیت به عنوان مسئول فنی آزمایشگاه، افزایش تعداد نیروهای نگهبانی و خدماتی، افزایش تسهیلات رفاهی از قبیل تعاونی مسکن، تسهیلات سفر، بیمه تکمیلی، راه اندازی مهدکودک، فروشگاه و موضوع استخدام فرزندان به جای همکاران از مهمترین مطالب مطرح شده از سوی مجموعه کارکنان بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع)بود.همچنین بنا به دستور رئیس دانشگاه، مقرر گردید تا مجموعه درخواست ها و پیشنهادات همکاران برای لحاظ در برنامه ها و تصمیم گیری ها به واحدهای ذیربط در دانشگاه ارجاع شود.
در پایان این جلسه پرسش و پاسخ که ظهر چهارشنبه 20شهریورماه 1398در سالن اجتماعات بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع)برگزار شد از کارکنان بخش داخلی 3بیمارستان با اهداء لوح یادبود تقدیر شد.ارتباط مناسب با بیماران و مراجعین و ارائه مطلوب خدمات درمانی که منجر به رضایتمندی بیماران و همراهیان گردیده از دلائل این تقدیر عنوان شده است.
روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان
comment