رئیس دانشگاه در نشست تخصصی شورای روابط عمومی؛
ارتباط صادقانه با مردم مهمترین رمز موفقیّت روابط عمومی است
برخورد صادقانه با مردم و بیان صحیح دستاوردها مهمترین رمز موفقیت روابط عمومی است.

خبـــــر
رئیس دانشگاه در نشست تخصصی شورای روابط عمومی؛
ارتباط صادقانه با مردم مهمترین رمز موفقیّت روابط عمومی است
برخورد صادقانه با مردم و بیان صحیح دستاوردها مهمترین رمز موفقیت روابط عمومی است.
به گزارش روابط عمومی- دکتر سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشست تخصصی شورای روابط عمومی که صبح روز یکشنبه 7 بهمن ماه با حضور تعدادی از اعضای هیئت رئیسه و مسئولان روابط عمومی معاونتها، شبکه های بهداشت و درمان و بیمارستان های تحت پوشش برگزار شد. با اعلام این مطلب گفت: گسترش ارتباطات رسانه ای را می توان به عنوان شمشیری دو لبه تلقی کرد که می تواند هم به انتشار اطلاعات درست کمک کند و هم ابزاری در دست بدخواهان مردم باشد امّا با بیان صادقانه واقعیت ها می توان بخوبی از این ابزار های ارتباطی برای برقراری ارتباط سازنده و موثر با مردم استفاده کرد.
وی افزود: بر اساس اطلاعات خبرگزاری وبدای وزارت بهداشت، تولید محتوای تخصصی و حرفه ای توسط روابط عمومی دانشگاه موجب شده تا بیشترین اخبار بارگزاری شده بر این سایت از بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور، مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان باشد.
به گفته دکتر هاشمی شهری فعالیت روابط عمومی دانشگاه از لحاظ کمّی و کیفی در شرایط مطلوبی قرار دارد و لازم است تا این برنامه ها با قوّت، جدیّت و با پرهیز از نگاه های سیاسی و جناحی استمرار یابد.
وی افزود: شواهد موجود و مقایسه آن با گذشته حاکی از این واقعیت است که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به بلوغ حرفه ای رسیده است.
سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این نشست با تشکر از حمایت های مستمر رئیس دانشگاه از برنامه های روابط عمومی به نقش این حوزه در سازمان های خدماتی اشاره کرد و گفت: تجربه های موجود در دنیا و کشور نشان می دهد که موفقیّت سازمان با توانمندی روابط عمومی ارتباط مستقیم دارد.
به گفته دکتر محمد هادی عباسی، علم روابط عمومی از رشته های جوان در حیطه علوم انسانی قلمداد می شود. وی افزود: این علم به همان اندازه که جوان و نوپا تلقی می شود، به همان اندازه نیز حیطه های گسترده ای را در بر می گیرد.
دکتر عباسی با اشاره به برگزاری دومین دوره آموزشی ویژه کارشناسان و اعضاء شورای روابط عمومی گفت: مفاهیم، تکنیک ها و روش های روابط عمومی پا به پای تغییرات اجتماعی در حال نو شدن و تطور و تحوّل است و به همین دلیل لازم است تا کارگزاران و کارشناسان روابط عمومی به طور مستمر اطلاعات و توانمندی های خود را افزایش داده و به روز نمایند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین وظیفه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی را تولید اعتماد عمومی، ارتقاء آرامش روانی و افزایش سرمایه های اجتماعی برشمرد گفت: این مهم از طریق تولید پیام ها و محتوای امید بخش، تاثیرگذار و باور پذیر ممکن خواهد شد.
دکتر عباسی برقراری ارتباط با مردم، ارزیابی نیازهای آنان و تولید محتوای تخصصی را مهمترین نقش روابط عمومی برشمرد و گفت: گسترش شبکه های اجتماعی و توسعه سخت افزاری رسانه های جمعی، تولید محتوا و پیام را به یک ضرورت تبدیل کرده است و افراد و سازمان هائی که با تولید و انتشار محتوای رسانه ای قادر به برقراری ارتباط با مشتریان داخلی و خارجی خود نباشند محکوم به شکستند.
سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه به بیان مختصری از عملکرد حوزه ارتباطات مردمی و ارتباطات رسانه ای پرداخت و گفت: تعداد محتوای خبری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در 10 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 69 درصد رشد داشته است.
وی افزود: تعریف شاخص های کمّی برای ارزیابی عملکرد روابط عمومی، راه اندازی و فعال شدن پایگاه ها و کانال های ارتباطی و رسانه ای حوزه های معاونت، بیمارستان ها، شبکه ها و دانشکده ها و همچنین تلاش برای افزایش میزان مراجعات به این پایگاه ها و پایگاه اصلی دانشگاه از برنامه های آتی روابط عمومی دانشگاه است.
دکتر میری علی آباد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این مراسم گفت: تقویت اطلاع رسانی خدمات و عملکرد بیمارستان ها و ایجاد اقبال مردمی در دریافت اطلاعات مورد نیاز خویش از سایت های رسمی هر بیمارستان، باید بر اساس برنامه ریزی دقیقی انجام شود. وی همچنین بر به روز رسانی سایت انگلیسی بیمارستان ها تاکید کرد.
دکتر انصاری مقدم معاون دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه نیز گفت؛ روابط عمومی مروج و ارتقاء دهنده فرهنگ سلامت در سطح جامعه است که در این زمینه روابط عمومی دانشگاه موفق بوده است. وی افزود: جایگاه روابط عمومی ایجاب می کند تا با نگاهی عادلانه به انتشار موفقیت ها، اقدامات و برنامه های تمامی همکاران، اعضاء هیئت علمی و دانشجویان بپردازد.
دکتر مهدی زنگنه، دکترای مدیریت خدمات بهداشتی درمانی و عضو هیأت علمی دانشگاه نیز در شورای روابط عمومی دانشگاه اظهار داشت: روابط عمومی نقش اساسی در عدالت و برابری ارائه خدمات نظام سلامت دارد و نباید از این موضوع غفلت کرد که انعکاس یک خبر مطلوب و کوتاه ممکن است، بازدهی آن به فراخور زمان در جذب مشتریان برون سازمانی بسیار فراتر از خبرهای با محتوای بالا باشد.
وی برخورداری از تفکر نظام مند و سیستمی و مطالعه محتوای علمی و یافته ای نو در عرصه دانش سلامت و دانش روابط عمومی را برای موفقیت بیشتر کارگزاران این حوزه ضروری برشمرد و گفت: لازمه ایفای نقش مطلوب روابط عمومی، داشتن آگاهی مناسب و به کار بردن تفکر پویا و خلّاق در همه عرصه های سازمان است.
در پایان این مراسم از تلاش های یک ساله اعضای شورای روابط عمومی دانشگاه توسط ریاست و معاونین دانشگاه قدردانی شد.
روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان
comment