پایش میدانی عملکرد مراکز خدمات جامع سلامت؛ بهبود کیفی خدمات، ارتقاء رضایتمندی مراجعین
نظارت مستمر بر عملکرد مراکز خدمات جامع سلامت یکی از ارکان اساسی جهت بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی محسوب میشود که افزایش رضایت بیماران را بر عهده دارد.
_crop.jpeg)
به گزارش روابط عمومی _ مهندس عباس عرب مدیر شبکه و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان گلشن گفت: مراکز خدمات جامع سلامت به عنوان مرکز اصلی ارائهدهنده خدمات اولیه بهداشتی در جمعیت شهری و روستایی محسوب می شوند و انجام بازدیدهای دورهای در بازه های زمانی مختلف از مراکز بهداشتی، منجر به بهبود کیفیت خدمات می شود.
وی افزود: در بازدیدهایی که به صورت مستمر، مداوم و ناگهانی در بازه های زمانی مختلف انجام می شود علاوه بر ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده، تمام اطلاعات ثبت شده خدمات، جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف مورد ارزیابی و بررسی دقیق صورت می گیرد و بر همین اساس گزارش دهی و بازخورد درخصوص عملکرد آن مرکز بهداشتی تنظیم می شود.
مهندس عرب عنوان کرد: در صورتی که احساس شود نیروهای مرکز نیاز به بهبود مهارت و دانش دارند، آموزش ها و برنامه های توانمندسازی نیز برای به کارکنان آن مرکز و سایر مراکز ارائه می گردد.
قابل ذکر است مدیر گروه و کارشناسان مدیریت شبکه و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مراکز مک سوخته، کلگان و مرکز جالق شهرستان گلشن بازدید و علاوه بر بررسی عملکرد پزشکان، وضعیت خدمات رسانی، پایش پزشک خانواده روستایی، دارویی، درآمد و سامانه سیب مورد بررسی قرار گرفت.