تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر هم افزایی روابط عمومی های نظام سلامت در راستای مقابله با جنگ شناختی دشمن
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: دشمن با برنامه ریزی دقیق، سعی در جهت دهی به نگرش مردم نسبت به خدمات و پیشرفت ها بخصوص در نظام سلامت دارد که لازم است تا با هم افزایی و تلاش حرفه ای روابط عمومی ها، مقابله ای هدفمند صورت پذیرد.

به گزارش روابط عمومی _ دکتر حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در شورای هم افزایی اطلاع رسانی سلامت محور که صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد گفت: رسانه ها ابزار اصلی بر بیان تحولات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در سطح جامعه محسوب می شوند و یکی از ابعاد تاثیرگذاری آنان تغییر نگرش جامعه است.
وی افزود: در ایجاد جنگ شناختی، رسانه های رقیب، برنامه ریزی های دقیق و خباثت آمیزی را در دست اجرا دارند و با تمام توان در جهت بی اثر کردن جلوه خدمات نظام تلاش می کنند.
وی با اشاره به اینکه به جرات می توان گفت: جمهوری اسلامی ایران در حیطه خدمات سلامت و همچنین بهره وری نظام سلامت بر اقتصادهای بزرگ دنیا پیشی گرفته است ادامه داد: آنچه به اغنای افکار عمومی پرداخته است بیان این خدمات نیست بلکه کاستی ها و مشکلات موجود بزرگنمائی و در ذهن مردم ماندگار شده است.
وی با اشاره به کاهش چشمگیر مرگ مادران باردار نیازمند مراقبت های ویژه، انجام اعمال جراحی فوق تخصصی مغز و اعصاب در سراوان و میرجاوه، بهره برداری از تجهیزات تشخیصی و درمانی پیشرفته در استان گفت: این پیشرفت های خیره کننده باعث شده است تا هجمه های رسانه ای گوناگونی بر علیه نظام سلامت صورت گیرد.
دکتر غزنوی گفت: در مقابل این هجمه های رسانه ای، باید دفاع نامتقارن ما توسعه یابد و اقدامات اساسی جهت دفع یا کاهش این گونه حمله ها انجام شود.
آقای جواد قنبری مدیر روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: روابط عمومی هنر مردم داری عنوان می شود، در واقع تمام تلاش روابط عمومی سازمان ها در راستای برقرار ارتباط با رعایت اصول اخلاقی و حرفه ای با مردم است.
وی افزود: جهت پیشبرد اهداف لازم است تا یک مرکز اطلاع رسانی ویژه روابط عمومی های نظام سلامت در فضای مجازی راه اندازی شود تا بتوانیم در اطلاع رسانی موفق تر و منسجم تر عمل کنیم.
وی همچنین تاکید کرد: روابط عمومی ها باید از ظرفیت رسانه های کارآمد راستای ارتقاء سطح آگاهی مردم و مخاطبین بهره ببرند.
خانم مهدیه کیخوایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: مدیریت فضای مجازی و افکار عمومی یکی از وظایف اصلی روابط عمومی محسوب می شود.
وی ادامه داد: تبیین هنرمندانه خدمات در بسیاری از موارد صورت می گیرد اما انتشار و رسیدن پیام به مخاطب چالش بزرگ روابط عمومی هاست چرا که بخش بزرگی از مردم، اطلاعات خود را از کانال ها و رسانه های در دسترس روابط عمومی ها دریافت نمی کنند.
وی تاکید کرد: آنچه مبرهن است اینکه هم افزایی و عزم مشترک در تبیین اخبار امید آفرین و هدفمندی در انتشار اخبار، می تواند شرایط را متحول کند.
قابل ذکر است در این نشست مدیران روابط عمومی ادارات کل منابع طبیعی، انتقال خون، دامپزشکی، صدا و سیما، بیمه سلامت، تامین اجتماعی، بهزیستی نیز حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان