اجرای طرح های مداخله ای و پژوهش های کاربردی، مهمترین معیار دانشگاه برای انتخاب اساتید ممتاز
آئین نامه پیشنهادی حوزه معاونت آموزشی در خصوص نحوه انتخاب اساتید ممتاز و تسهیلات قابل ارائه به این گروه از اساتید در آخرین جلسه هیئت رئیسه دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خبر
اجرای طرح های مداخله ای و پژوهش های کاربردی،
مهمترین معیار دانشگاه برای انتخاب اساتید ممتاز
آئین نامه پیشنهادی حوزه معاونت آموزشی در خصوص نحوه انتخاب اساتید ممتاز و تسهیلات قابل ارائه به این گروه از اساتید در آخرین جلسه هیئت رئیسه دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه که صبح روز سه شنبه 22 خردادماه تشکیل شد، میزان مشارکت اعضاء هیئت علمی در اجرای برنامه های مداخله ای، تلاش علمی برای حل مشکلات نظام سلامت و حرکت به سمت کاربردی نمودن پژوهشها به عنوان یک معیار شرطی برای انتخاب استاد ممتاز مورد تاکید قرار گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این جلسه به فرمایشات 2 روز قبل مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: با وجود اهمیت نگارش مقالات پژوهشی در فرایند تولید علم و ارتقاء جایگاه کشور و دانشگاه لازم است تا نگاه ویژه ای نیز به پژوهش های کاربردی داشته باشیم.
به گفته دکتر سید محمد هاشمی شهری در حال حاضر خدمات بهداشتی و درمانی متعددی در واحدهای تابعه ارائه می شود و تدوین و بازبینی دستورالعمل های علمی (Guide Lines ) در واحدهای تابعه یکی از مهمترین ظرفیت هائی است که در اختیار اعضاء هیئت علمی دانشگاه قرار دارد.
شایان ذکر است بر اساس دستورالعمل پیشنهادی، کسب حداقل 300 امتیاز علمی، پژوهشی و فرهنگی به همراه داشتن حداقل 6 سال سابقه تدریس پس از کسب رتبه استادی، برخورداری از حداقل 3000 ارجاع در پایگاه scopus و یا حداقل 2000 ارجاع در پایگاه ISI ، برخورداری از H.index حداقل معادل 25 و راهنمائی پایان نامه حداقل 20 دانشجوی دکتر و یا کارشناس ارشد از دیگر ضوابط اولیه برای انتخاب استاد ممتاز است. بر اساس دستورالعمل پیشنهادی مزبور، پس از مشخص شدن اعضاء هیئت علمی که واجد شرایط فوق می باشند، بررسی و تائید نهائی در شورای انتخاب استاد ممتاز دانشگاه صورت خواهد گرفت.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان
comment