توجه به اصول اقتصاد مقاومتی در فعالیت های مالی و اداری حوزه سلامت ضرورت دارد
کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، خلق مزیت های اقتصادی، صرفه جوئی و کاهش هزینه های غیر ضروری و در عین توجه به اصل عدالت در سلامت از مهمترین اصول اقتصاد مقاومتی در حوزه بهداشت و درمان است که باید همواره مورد توجه سیاستگزاران و مجریان برنامه های این حوزه قرار داشته باشد.

کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، خلق مزیت های اقتصادی، صرفه جوئی و کاهش هزینه های غیر ضروری و در عین توجه به اصل عدالت در سلامت از مهمترین اصول اقتصاد مقاومتی در حوزه بهداشت و درمان است که باید همواره مورد توجه سیاستگزاران و مجریان برنامه های این حوزه قرار داشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب گفت: شرایط اقتصادی کشور لزوم صیانت از منابع مالی حوزه سلامت و تلاش برای افزایش بهروری از منابع را دو چندان کرده است.
دکتر سید محمد هاشمی در حاشیه جلسه کمیته برونسپاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر اهمیت کیفیّت خدمات سلامت تاکید کرد و افزود: تمام فعالیت ها و برنامه هائی که برای کاهش هزینه ها و صرفه جوئی های مالی انجام می شود باید با توجه به صیانت و حفاظت از سلامت مردم تدوین شود و هیچگونه اهمالی در زمینه کمیّت و کیفیّت خدمات حیاتی که به مردم ارائه می شود قابل پذیرش نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ضمن تقدیر از اقداماتی که در زمینه کاهش تصدی گری دولت و برونسپاری خدمات انجام شده است گفت: مدیران و مسئولان واحدهای تابعه همواره به وضعیت افرادی که درآمدهای پائینی دارند توجه داشته باشند و در پرداخت ها به شکلی عمل کنند که مجموعه همکاران شرکتی و خدماتی حق و حقوق خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نمایند.
در ابتدای این جلسه که صبح روز شنبه 25 خردادماه در محل حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، دبیر و جانشین رئیس کمیته کاهش تصدی گری و برونسپاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گزارشی از روند فعالیت این کمیته را ارائه داد.
به گفته حسین شهرکی در سال گذشته 2 دوره کارگاه آموزشی پیرامون راه های کاهش تصدی گری و برونسپاری برای تمامی مسئولین واحدها و کارشناسان مرتبط برگزار گردید.
وی افزود: در این مدت تعداد 163 مورد طرح خرید خدمات از بخش خصوصی به کارگروه مزبور ارائه و بررسی شد که در نهایت با برونسپاری 147 بسته خدمتی به دلیل انطباق با ضوابط و قوانین، رعایت صرفه و صلاح دانشگاه، کاهش هزینه ها و عدم تاثیر سوء بر کیفیت خدمات موافقت شد.
شهرکی ادامه داد؛ براساس بررسی های صورت گرفته استفاده از ظرفیت برونسپاری در خدمات دانشگاه حداقل 36% کاهش و صرفه جوئی در هزینه ها را به دنبال داشته است.
وی با اشاره به تاثیرات برونسپای خدمات در افزایش رضایتمندی ارباب رجوع و خدمت گیرندگان دانشگاه گفت: با وجود آنکه این ارتقاء کیفی مورد تائید مشتریان داخل و خارج سازمان قرار گرفته امّا به دلیل عدم وجود ابزار سنجش مناسب، امکان تحلیل ارتقاء کیفی حاصل از برونسپاری خدمات در کوتاه مدت وجود ندارد.
به گفته مدیر توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، به دلیل اقداماتی که در زمینه برونسپاری خدمات انجام شده است این دانشگاه در سال 1397 موفق به کسب امتیاز مطلوب در ارزیابی برنامه عملیاتی مشترک در این زمینه شده است.
روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان
comment