تفویض اختیار به حوزه های معاونت از مهمترین راهکارهای تسریع در انجام امور و ارتقاء رضایتمندی ارباب رجوع است
تفویض اختیار یکی از مبانی مدیریتی محسوب می شود و در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز تلاش می شود تا با تفویض اختیارات به حوزه های معاونت، ضمن تسریع در انجام امور موجبات ارتقاء رضایتمندی ارباب رجوع نیز فراهم گردد.

خبر
تفویض اختیار به حوزه های معاونت از مهمترین راهکارهای تسریع در انجام امور و ارتقاء رضایتمندی ارباب رجوع است
تفویض اختیار یکی از مبانی مدیریتی محسوب می شود و در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز تلاش می شود تا با تفویض اختیارات به حوزه های معاونت، ضمن تسریع در انجام امور موجبات ارتقاء رضایتمندی ارباب رجوع نیز فراهم گردد.
مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام این مطلب گفت: امور اداری و فرایندهای ارائه خدمات به همکاران، دانشجویان و سایر ارباب رجوع دانشگاه به طور معمول از طریق 8 حوزه معاونت انجام می شود و همه روزه جمع کثیری از مراجعین و ارباب رجوع با مراجعه به کارشناسان، مدیران ستادی و معاونین محترم دانشگاه خدمات اداری مورد نیاز را دریافت می نمایند.
به گفته دکتر محسنعلی فیروز کوهی در برخی از موارد تصمیم گیری نهائی در مورد امور اداری بر عهده ریاست محترم دانشگاه گذاشته شده است و تعدادی از ارباب رجوع و مراجعین به حوزه ریاست دانشگاه را افرادی تشکیل می دهند که بنا به ضوابط اداری مجبورند تا جهت پی گیری امور خود به این حوزه مراجعه نمایند. وی افزود: به منظور روان سازی روند ارائه خدمت و توسعه شاخص های علمی مدیریت، تلاش می شود تا این موارد شناسائی شده و بر حسب مقدورات و بر اساس دستورالعمل ها به حداقل ممکن کاهش یابد.
مدیر حوزه ریاست دانشگاه ادامه داد: در برخی از موارد نیز ضوابط و قوانین جاری و دستورالعمل های ابلاغی اجازه پاسخگوئی مثبت به درخواست های مراجعین را نمی دهد و متقاضیان این قبیل درخواست ها گروه عمده مراجعین به حوزه ریاست دانشگاه را تشکیل می دهند.
دکتر محسنعلی فیروزکوهی با اشاره به اقداماتی که در زمینه تسهیل پاسخگوئی به ارباب رجوع صورت می گیرد گفت: راه اندازی میز خدمت در حوزه های معاونت، استفاده از سامانه الکترونیکی ارتباطات مردمی و همچنین مستند سازی و انتشار فرایندهای اداری از اقدامات و برنامه های دانشگاه برای تسهیل و تسریع در پاسخگوئی به ارباب رجوع و مشخص نمودن ضوابط قانونی برای متقاضیان دریافت خدمات است.
وی با اشاره به مسئولیت های اجرائی، نظارتی، آموزشی و اجتماعی رئیس دانشگاه گفت: شرکت در برنامه ها و جلسات تخصصی داخل و خارج دانشگاه، دیدار با ارائه دهندگان خدمات تخصصی، انجام بازدیدهای میدانی و نظارت بر روند اجرای امور، تنظیم مکاتبات اداری، ملاقات های اداری و انجام ملاقات های مردمی قسمت اعظم برنامه های رئیس دانشگاه را تشکیل می دهد و همه روزه تعداد زیادی از مراجعین به این حوزه پس از دریافت پاسخ به واحد مربوطه ارجاع می شوند.
دکتر فیروزکوهی با اشاره به برنامه ریز های صورت گرفته در زمینه انجام ملاقات های مردمی گفت: علاوه بر پاسخگوئی روزانه حوزه ریاست در ساعات اداری، ملاقات های برنامه ریزی شده نیز بر اساس برنامه ابلاغی در عصر روزهای یکشنبه و سه شنبه برگزار می شود.
وی از متقاضیان ملاقات حضوری با ریاست محترم دانشگاه خواست تا از طریق شماره تلفن 3-33295762 و یا مراجعه حضوی به حوزه ریاست دانشگاه درخواست خود را ارائه داده تا نسبت به تنظیم وقت ملاقات اقدام شود.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان
comment