اخبار > مسیرهای ارتباطی مشخصی برای پی گیری امور درمانی در اختیار هموطنان عزیز قرار دارد

آخرین اخبار و رویدادهای مهم حوزه سلامت، بهداشت و درمان


خبر


مسیرهای ارتباطی مشخصی برای پی گیری امور درمانی در اختیار هموطنان عزیز قرار دارد    


برخورداری از خدمات درمانی مطلوب، حق همه هموطنان عزیز است و به همین دلیل علاوه بر نظارت و پایش شبانه روزی،  مسیرهای ارتباطی مشخصی برای پی گیری امور درمانی در اختیار هموطنان عزیز قرار دارد.  
رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام این مطلب گفـت: علاوه بر بررسی هائی که قبل از صدور مجوز فعالیت مراکز درمانی صورت می گیرد، نظارت و پایش مستمر از روند ارائه خدمات درمانی در تمام مراکز دولتی و خصوصی نیز جزء لاینفک فعالیت های نظارتی است.
دکتر سید امیرحسین علویان با اشاره به انجام بازدیدهای دوره ای از تمامی واحدهای ارائه دهنده خدمات گفت: علاوه بر بازدیدهای فنی و از پیش اعلام شده، نظارت ها و بازدیدهای سرزده و بدون برنامه قبلی نیز با هدف اطلاع از روند ارائه خدمات و رسیدگی به مشکلات خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان در دستور کار حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار دارد.
وی در حاشیه بازدید سرزده شبانه از بیمارستان نبی اکرم(ص) به خبرنگار وبدا در زاهدان گفت: مواردی همچون وجود اقلام داروئی و تجهیزاتی با استانداردها و تاریخ مصرف و شیوه نگهداری صحیح، وجود اقلام مورد نیاز بر اساس چک لیست های مشخص، حضور کادر درمانی بر اساس برنامه ریزی قبلی، رعایت تعرفه های مصوب درمانی، ارائه تمامی خدمات قانونی مجاز در هر مرکز و مواردی از قبیل رعایت نظافت و امثال آن از مهمترین محورهای بازدیدهای نظارتی است.
دکتر علویان با قدردانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی تمامی کادر درمان در تمام نقاط استان سیستان و بلوچستان گفت: این نظارت ها بهیچوجه به معنای مچ گیری از کادر درمان نیست و تجارب موجود و بررسی های علمی نشان داده است که حضور ناظر بیرونی منجر به ارتقاء کیفیّت خدمت می شود.
وی افزود: علاوه بر بازدیدهای نظارتی کارشناسان و مدیران حوزه درمان راهکارهای متعدد و تمهیدات ویژه ای نیز برای اخذ نظرات و پیشنهادات مردم در این زمینه فراهم شده است و هموطنان عزیز از این حق طبیعی و قانونی برخوردارند تا مسائل و مشکلات خود در حوزه درمان را از طریق راه های ارتباطی که برای این منظور پیش بینی شده است پی گیری نمایند.
به گفته دکتر علویان سوپروایزر بیمارستان نخستین خط ارتباطی نظام درمان با مردم است. وی در این زمینه گفت: تجارب ما نشان می دهد که بخش اعظم سوالات، ابهامات و درخواست های مردم در بیمارستان ها در صورت انتقال به سوپروایزر در همان لحظه حل و فصل می شود. رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه افزود: سوپروایزرهای بالینی معمولا از کارشناسان خبره، توانمند و با تجربه حوزه درمان هستند که به صورت  شبانه روزی در همه مراکز درمانی حضور دارند و یکی از اهداف نظام درمان فرهنگ سازی عمومی به منظور پی گیری امور درمانی از مجاری ذیربط و از جمله سوپروایزرهای بالینی هر بیمارستان است.
وی ستاد هدایت و اطلاع رسانی دانشگاه با شماره تلفن 33220425 را خط دوم ارتباط مردم با مسئولین درمانی برشمرد که در صورت عدم رفع مشکل از طریق سوپروایزر بیمارستان آماده پاسخگوئی به هموطنان عزیز است.
دکتر علویان ادامه داد: در خط سوم پی گیری، واحدهای ستادی دانشگاه قرار دارند که اداره نظارت بردرمان، اداره بازرسی و پاسخگوئی به شکایات و واحد ارتباطات مردمی روابط عمومی دانشگاه از جمله این محورهای ارتباطی هستند.
وی افزود: سامانه تلفنی کشوری 190 نیز خط چهارم و نهائی پی گیری مشکلات درمانی مردم است که تا پیش از این صرفا به پی گیری امور بهداشت محیط و پی گیری کمبودهای داروئی اختصاص داشت امّا در حال حاضر برای دریافت نظرات، پیشنهادات، گزارشات و شکایات مردم در زمینه مسائل درمانی و تعرفه خدمات درنظر گرفته شده است.
رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی و حفظ و ارتقا سلامت بیماران گفت: مجموعه نظارت های حوزه درمان در چارچوب قوانین و مقررات و در جهت حل و رفع مشکلات درمانی انجام می شود.



روابط عمومی  و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان



٢٢٥٨٦ - 1398/04/02

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 






اخبار

اخبار جدید

تغییری مختصر در سبک والگوهای تغذیه ای مردم با کاهش 16 درصدی شاخص کم خونی
استانداردشدن تشکیلات تفصیلی واحدهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
تکنیک های آموزشی کارشناسان تغذیه با زبان های اصیل سیستانی و بلوچی الگوی کشوری است.
یک گام تا اخذ موافقت نهایی پذیرش دستیار تخصصی در پنج رشته تخصصی جدید در دانشکده دندانپزشکی زاهدان
افزایش دو برابری میزان تحقق برنامه عملیاتی معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال گذشته
ارتقاء مرتبه علمی یازده نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
کمک واحدهای صنفی به سلامت جوانان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با پیوستن به پویش نم نم
اوج مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی را در اجرای طرح ملی کنترل فشار خون تجربه کردیم
پیام قدردانی رئیس سازمان نظام پرستاری زاهدان و توابع از حضور پر شور کادر پرستاری در پنجمین دوره انتخابات
انتصاب جناب آقای دکتر شاهپور رحمانی به عنوان مشاور فن آوری اطلاعات و IT
اطلاعیه ویژه پذیرفته شدگان مرحله اول المپیاد سلامت
اجرای طرح سنجش سلامت کانون دانشجوئی سی پی آر مهرورزی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به 80 نفر از ساکنان حاشیه شهر زاهدان
اعلام نتایج شمارش آراء انتخابات نظام پرستاری در سراوان
مدیر امور تحقیقات و فناوری دانشگاه؛
نتایج اولیه پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری در استان سیستان و بلوچستان حوزه زاهدان میرجاوه و خاش اعلام شد.
پیام تشکر دکتر سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از تمامی تلاشگرانی که در پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری مشارکت داشتند
بازدید نماینده مردم شریف زاهدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از روند برگزاری پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری ....فلسفه انتخابات نظام پرستاری انتخاب تاثیر گذارترین افراد، از میان بهترین هاست.
عدم رعایت بهداشت فردی و اصول ایمنی عامل ابتلای 5 نفر از دامداران شهرک دامداران زاهدان به تب کریمه کنگو (CCHF)
زنان بارداری که به دلیل عدم مراجعه مرتب به پزشک به زنان باردار پرخطر تبدیل می شوند.
افزایش تعداد مراجعات درمانی ناشی از زخم های دیابتی به بیمارستان بوعلی زاهدان / مبتلایان به دیابت، زخم ها را جدی بگیرند

محتوای مرتبط