اخبار > بیانیه 9797

آخرین اخبار و رویدادهای مهم حوزه سلامت، بهداشت و درمان


بیانیه 9797

در نشست پایانی مشترک مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های تابعه، مدیران حوزه معاونت بهداشتی، معاونت توسعه و ریاست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سروان بیانیه ای صادر شد

به گزارش روابط عمومی - متن بیانیه بدین شرح است.


بیانیه 9797

قطعنامه پایانی نشست مشترک مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های تابعه و مدیران حوزه معاونت بهداشتی و معاونت توسعه با ریاست محترم و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
به حول و قوه الهی و با استعانت از عنایات حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) توفیق شد تا در یک نشست فشرده تخصصی مهمترین برنامه ها، اقدامات و چالش های حوزه بهداشت را با حضور مدیران این حوزه بررسی کنیم.
در پایان این نشست تخصصی و به عنوان ماحصل مباحث مطرح شده، مدیران شبکه و مراکز بهداشت و مدیران گروه های تخصصی در حوزه معاونت بهداشتی متعهد می گردند تا برای تقویت برنامه های فنی که در واقع ماهیّت و شالوده اصلی شکل گیری سامانه سلامت در حوزه بهداشت است موارد زیر را که در 14 بند تنظیم و مورد موافقت ریاست محترم دانشگاه قرار گرفته است را همواره مدّ نظر قرار دهند:

1) روزانه بخشی از زمان کاری را به پرداختن به برنامه های حوزه های فنی اختصاص داده و با نظارت مداوم و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات موجود(با رویکرد ایجاد مداخله و تغییر)، واحد های تخصصی را برای طراحی و اجرای برنامه های مداخله ای و اصلاحی حمایت کنند و خود را نه تنها صاحب اصلی فرایند ها بلکه بخش لاینفک فرایند و «مدیر تغییر و مداخله» قلمداد نمایند و برنامه ریزی و مدیریت بر مبنای برنامه را حداقل در مواردی که نیاز به مداخله جدّی دارد در دستور کار قرار دهند.
2) از آنجا که بخشی نگری و تبعیض اداری باعث می شود تا ارزش و بار برنامه ها مختلف آسیب ببیند، تقویت روحیه همکاری در بین واحد های مختلف و احترام به شئون انسانی را مدّ نظر قرار دهند.
3) استاندارد سازی در بخش فرایندها، آموزش های پرسنلی و ... سرلوحه کار باشد و تلاش جدی برای توسعه سرمایه انسانی با نیاز سنجی ،طراحی و اجرای برنامه های آموزشی انجام شود.
4) توسعه نفوذ شبکه ارتباطی، استقرار حداکثری سامانه یکپارچه بهداشت (سامانه سیب)، پایش مستمر عملکرد ها بر اساس این سامانه، تاکید بر ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و ثبت تمام خدمات ارائه شده در بخش های مختلف دانشگاه به صورت ویژه در دستور کار همه مدیران و کارشناسان قرار گیرد.
5) برنامه ریزی برای شناخت و کشف استعداد نیروهای موجود و آموزش و باز مهندسی نیروی انسانی برای بخش های مختلف تخصصی و توانمند سازی پرسنل مورد توجه باشد.
6) پایبندی عملی به اصول مراقبت های بهداشتی اولیه(PHC) به عنوان نقشه راه اصلی خدمات سطح یک و تنظیم برنامه مدیریتی بر اساس این اصول و توجه به شالوده فعالیت های ستادی شامل برنامه ریزی، هماهنگی ، نظارت ، ارزشیابی ، آموزش ، مستند سازی و سایر موارد مورد توجه ویژه باشد تا به هدف اصلی که بهبود کیفیت و افزایش پوشش مراقبت گرو ههای سنی (مراقبت های پایه) و بیماری های واگیر و غیر واگیر است دست پیدا کنیم.
7) استقرار سیستم ارجاع در سطح یک خدمات با تاکید بر این نکته که 85 تا 90 درصد مراجعین به پزشک مرکز جامع خدمات سلامت باید خدمات مورد نیاز را در همان سطح دریافت و صرفا برای حدود 5 تا 10 درصد خدمات به سطح 2 ارجاع داده شود مورد نظر باشد.
8) مدیریت منابع و هزینه ها بر مبنای اولویت های منطقه، اصل اثر بخشی برنامه ها و مداخلات و بر اساس شاخص های اقتصاد سلامت اعمال گردد.
9) توجه خاص به ارتقای آمادگی سامانه سلامت شهرستان و برنامه ریزی برای کاهش آسیب پذیری سازه ای و غیر سازه ای با تدوین EOP ، جایریزی نیرو ها، آموزش و تمرین کارکرد ها و تهیه و نگهداری تجهیزات و امکانات مورد نیاز موردتوجه باشد.
10) با هدف انتقال تجارب موفق و ناموفق به نسل های بعدی کارشناسی و مدیریتی، مستند سازی فعالیت ها، به اشتراک گذاری تجارب موفق و ارزشیابی شده بین سایر شهرستان ها و دانشگاهها و انتقال درس آموخته ها در حوزه های مختلف انجام شود.
11) برای افزایش مستمر رضایتمندی تمامی ذینفعان داخلی و خارجی برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
12) جلب مشارکت مردم با هدف تبدیل خدمات سلامت به عنوان مطالبه مردمی مورد توجه قرار گیرد.
13) جلب مشارکت سایر بخش ها اعم از دولتی ، خصوصی و غیر دولتی و سمن ها با هدف احصاء سهم 70 درصدی این بخش ها در حیطه تامین سلامت انجام شود.
14) آموزش همکاران مرتبط با هدف ارتقای کیفی خدمات دندانپزشکی با تاکید بر خدمات بهداشت دهان و دندان در مدارس انجام شود.


والسلام






1397/09/20
٢٠١٦٠


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 






اخبار

اخبار جدید

مراجعه 397 بیمار نیازمند به دریافت خدمات اورژانسی چشم پزشکی به بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان در تعطیلات نوروز
انگیزه خدمتی و اطلاعات علمی تکنسین مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زاهدان دو نقطه قوت این مرکز در خدمات رسانی به بیماران
آمادگی کامل بیمارستان ها، مراکز درمانی، تیم های واکنش سریع و ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای مقابله با هرگونه حادثه غیر مترقبه احتمالی
توصیه اکید پزشکان بر خودداری از پرخوری در میهمانی ها
تکریم ارباب رجوع و روند ارائه خدمات در نظام سلامت موضوع بازدید نماینده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه های علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان
درمان 390 نفر در اورژانس شبانه روزی دندانپزشکی زاهدان در تعطیلات نوروز
سفر به سایر استان ها برای درمان بیماری هایی که امکان درمان آن در استان وجود دارد اسراف و هدر دادن منابع مالی است
حضور نمایندگان سازمان اورژانس کشور و جمعی از کارکنان مرکز اورژانس زاهدان در منزل شهید"عبدالهادی شهدادزهی"
فعالیت تمام کلینیک های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی در روزهای غیر تعطیل نوروزی
مدیریت زمان در درمان پیش بیمارستانی و آغاز درمان از بالین با افزوده شدن تجهیزات موقعیت یاب اتوماسیون عملیاتی اورژانس به تجهیزات اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
انجام نظارت های بهداشتی توسط مهندسین بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با استفاده از دستگاه های قابل حمل نمونه برداری از مواد خوراکی و آشامیدنی
خدمات دهی به 10 بیمار قلبی در ایستگاه های سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در یک هفته گذشته
ادامه بازسازی بخش اورژانس بیمارستان علی اصغر (ع) زاهدان در تعطیلات نوروز
بهره برداری از سامانه پایش مراقبت های درمانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زاهدان در هفته سلامت امسال
تجدید میثاق اعضای ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با مقام شامخ شهدا
پیام تسلیت رییس دانشگاه در پی حمله ناجوانمردانه افراد ناشناس به تکنسین خدوم اورژانس 115 خاش
بازرسی از 4 هزار و 295 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی توسط اکیپ های بازرسی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:
فعالیت بیش از 40 درصد داروخانه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ایام تعطیلات نوروزی
پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸ هجری شمسی

محتوای مرتبط